Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 22 mars 2018

DET ÄR DETTA SOM KALLAS VÅREN

Nog är det väl så?... varmt ena dagen för att nästa dag vakna till ett vitt snötäcke!



Våren är både härlig och orolig tid inför kommande lammning ...jag är uppe ett par gånger om natten nu och kollar till ulltottarna på övervakningskameran. 
Även om det inte är tid ännu, så vet man aldrig riktigt, bättre att vara förberedd...eller hur Lotta? 
  

Som ett brev från posten, fick jag hjälp i stallet av Annika idag...det kändes så bra, då jag går lite på halvfart. 
Influensa eller vad, ja det vete katten?..  men  sådant tillhör ju också våren, om än av något otrevligare slag. 



Lantlivet och djuren är härligt, men har en nackdel och det är om man åker på något skit.
Djuren ska skötas oavsett om jag har feber och går på knäna, då är det lätt att hålla sig för skratt kan jag säga. Då hallucinerar jag om bara en sak och det är en säng! 



Nu ska jag inte måla fan på väggen och du man utrotar  inte ogräs så lätt!



Slut på mitt gnällande för idag. 
Kram från mig till dig /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: