Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 12 februari 2018

LITE BESVIKEN.....

...för  snön var i stort sett borta här i morse när jag slog upp mina  blå.... men vad hade jag trott??.... jag bor ju i Skåne.
Men skit i det, världen trillar inte ner för det. 



Jag gör precis vad jag har lust med, har min frihet att leva det enkla liv som jag uppskattar mest av allt. Det är livet här på gården tillsammans med alla djuren och med naturen inpå husknuten. Saken blir då inte sämre av att ha en fin familj omkring  mig.... känner mig så otroligt rik, i all enkelhet.





Fixat med djuren, även detta är ett vårdyrke men av lite annorlunda slag än mitt jobb som undersköterska. 
Att kunna göra något  gott för  någon annan, människa eller ett djur känns som en självklarhet och ger en mening med livet. 




Nu går jag och nynnar på sången "somliga går i trasiga skor!" ..... för hunden har haft kul och tuggat sönder min ena sko, men det är sådant som händer. Jag får väl gå runt med hatten vet jag.. hi, hi!!! 
Kram från mig /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: