Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 11 februari 2018

ETT VÄNTAT.....

.... besök av självaste kung Bore, bara han nu tänker göra ett längre besök, vilket jag hoppas på.... då  får jag se till att damma av  mina skidor.....om jag nu hittar dom.
Kommer liksom inte ihåg var jag ställde dom sist, för så där en fyrtio år sedan....  
Ingen skada skedd om jag inte finner dom, med tanke på vad som  kunde  hända, inte lätt att hålla styr på två ben som vill åt varsitt håll... hi, hi!!  



Jag har istället roat mig med att fixa lite här inne, med nya kuddar och vår växter....medans snöflingorna singlar ner här utanför...Underbart!!!!




Vårfeeling inne och vintermys ute, mina två favo årstider..... kan det vara bättre, nej knappast! 
Härligt när det knackar i snön under fötterna, när jag går i ett snö klätt landskap  och kylan nyper mig så där härligt i kinderna....att sedan komma in, dricka något varmt och njuta av mina  vårlökar/ vårblommor...love it!!!




Nu har vi snart en hel ny vecka som väntar på oss, alltid lika spännande....men när jag väl har tagit hål på min, så går den så förbaskat fort... plötsligt står jag där  och undrar " vad hände????" Ja du, så rullar det på igen, i ungefär samma anda... vecka efter vecka.




 Tag nu vara på veckan och njut av varje sekund, livet är alldeles för kort, att hänga upp sig på petitesser!
Gläd dig själv och din omgivning, genom att se livet ifrån den positiva sidan....det vinner du på.

KRAM från mig/Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: