Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 23 februari 2018

DRÖMMER MIG TILLBAKS



Kändes ruggigt imorse när jag vid femtiden stack näsan utanför dörren....minus femton grader och så påstås det att våren skulle vara kommen till Skåne? 



Mysigt att sitta minnas förra sommarens odlings iver och så smått fundera på kommande...samtidigt som jag blickar ut på ett vackert vinterlandskap.



Gurkor och mandel potatis är så klart ett måste.




Jag har ett antal fröpåsar ifrån förra året, som aldrig blev till något ....samma visa varje år, att jag inte lär mig vad som får plats?  



Men det är så lätt att få storhetsvansinne,när man  går där... ibland hyllmeter efter hyllmeter med fröpåsar,att plocka på sig alldeles för många. 

Kram från mig /Ingela 




2 kommentarer:

  1. Ja man får drömma...ute snöar det och influensan tar ut sin rätt. TRÖTT är ordet! Härliga bilder du bjuder på och jag skulle behöva ett rustikt planteringsbord (sista bilden) vad är det för tidning?
    Ha en skön lördag nu!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Först och främst önskar jag Dig god bättring.
      Tidningen är en gammal Jeanne Arch Living, planteringsbordet är ett gammalt rustikt köksbord.
      Ja du, vi har en härlig tid framför oss.
      Kram från mig Ingela

      Radera

Kommentar: