Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 3 september 2017

SEPTEMBERDAG...VARM OCH SKÖN!


Förmiddagen ägnades åt att skumpa runt i traktorn, med mannen där bak på släpet.....köra stanna, köra stanna så att han kunde ge stolparna runt hagen en extra skjuts ner i den skånska myllan.
Turligt nog så höll mannen  sig kvar uppe på släpet, vilket nog inte var det lättaste....det där med att köra traktor är inte min grej, men bor man på landet så är det bara till att greppa ratten!!






Det har inte bara varit jobb, vi har också hunnit med njuta utav värmen denna septemberdag.....som har varit ljuvlig.


Kan undras om det hinner bildas några mandelpotatis innan vi har vintern här. Jag stoppade ner några sätter i augusti...mest för skoj skull, vad tror du?....att frun här är tokig, ja så är det nog!!

Pelargonierna får stå kvar lite till, fastän det nog är tid för lite mer höstlikt i lådorna.....men det struntar jag i, för jag känner inga måsten när det gäller detta. 


Imorgon är det tid för hästarna att få nya skor,för då kommer min hovslagare hit.

Kraam från Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: