Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 25 september 2017

PÅ MED STÖVLARNA, OCH SEDAN BARA TILL ATT SÄTTA IGÅNG...

..... med vad undrar du?... djupbädden inne i får stallet skulle tömmas och detta skulle göras med armkraft, här på landet byggs det muskler som heter duga.
Bara de som har provat på detta så kallade skitjobb, vet hur tungt detta är.
Vårdyrket är slitsamt, men ingenting mot detta..... så det var bara till att spotta i nävarna och hugga i!
Under tiden går ulltottarna lugnt och betar  ovetande hur vi sliter för dom inne i stallet.



Inte utan att jag hellre hade gått där ute i gräset..... 



Här på landet behöver vi inte gå på gymmet... eller hur Lotta? och på köpet får vi massor av frisk lantluft. 
Lantlivet är ljuvligt även om det ibland är tungt, det är så här i naturen och med alla djuren, som jag vill leva mitt liv. 





Jag tror inte att jag behöver räkna några får ikväll för att kunna somna. 
Kram Ingela 

1 kommentar:

  1. Morgon Ingela!! Nej du här behöver vi inte alls gå till gymmet... Åh vad skönt att ni är klara med fårbädden, kan bara meddela att vi har våran kvar...vi har inte hunnit med liksom! Men Eric får nog ta en dag semester o hjälpa till för om jag ska ta 100 kvm själv då är jag nog inte klar förrens till våren hihi. Du får idag tisdag ta det lite lugnare och njuta av det fina höstvädret från hästryggen!! Kramiz Lotta

    SvaraRadera

Kommentar: