Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 15 september 2017

PANIK!!!

Igårkväll när jag hade tagit in alla hästarna, kände jag snabbt att det inte stod rätt till med en av hästarna. 
Minstingen åt inte av sitt hö som hon normalt brukar kasta sig över. Istället lade hon sig ner.... det här stämmer inte!!...... Kolik??? 
Jag har aldrig haft någon häst med kolik, så jag kände hur paniken steg hos mig!! 
Ut med hästen ifrån stallet och bara gå o gå med henne, samtidigt som jag försökte få tag i en veterinär...vilket tycktes vara lönlöst, fyra veterinärer och ingen är anträffbar....  tala om att paniken ökade!! 

In och hämta parafinolja och ge henne utav det.....fortsätta gå.
Då händer något positivt, det kommer ett resultat från andra ändan, det ser helt normalt ut... vilken lättnad!!! 
Samtidigt ringer min egen veterinär upp mig och jag får många goda råd, samt att han kan komma om det behövs, bara till att ringa. Vilket inte behövdes, då tarmljud åter hördes o hästen verkade som vanligt igen....pust!!!! 

Men det blev många turer ut till stallet innan jag kom i säng. 


För att vakna till världens regnväder, men vad gjorde det när jag hade en häst som åter mådde bra? 
Kram Ingela 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: