Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 27 september 2017

NU ÄR VINTERBOSTADEN SNART FÄRDIG.

Mitt i sommarvärmen som råder nu , fixas det och donas här för kallare dagar till våra ulltottar.

Deras vinterbostad är nu utmockad och nu skall det tapetseras....hmm, undrar om ulltottarna  vill ha blommigt eller randigt?... tokig är jag,  men  jag menar så klart målas!!  



Hästarna däremot har intagit sitt stall  på nätterna..... de kommer rusande i full galopp när jag visslar trudelutten som för dom betyder 
"dax att hålla kväll killar!"....maten är serverad....  ursäkta Wilda jag glömde dig, min lilla dam du tillhör också gänget!! 




Gräset är äntligen klippt här runt omkring, ja jag säger äntligen, för 
vi har ju haft  regn sedan mitten av juni. 
Det gäller att få så djuren har vinterfoder. 




Tranorna lämnar  oss, lite vemodigt är det allt,  att se dom flyga i stora stråk högt där uppe i skyn och höra deras gälla läten. 
Njuter  när de återkommer till våren då hörs deras läten inte vemodigt,  för då går vi mot väntans tider  och det gillar frun här på Liljegården..... alla har vi vår favorit årstid. 
Likaså har ladusvalorna lämnat sina boningar här på gården, men ännu går sädesärlorna här. vippande med sina stjärtar och fångar en o annan insekt. 
Jag tror även att de  sista blommorna är plockade vid dikeskanten för i år. 
Det är bara till att inse att hösten är här,  även om vi nu har
sensommarvärme. 



Idag är det onsdag och då får vi matgäster här på gården. 
Får göra ett uppehåll med målningen och sätta fart med dagens meny. 
Kram Ingela 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: