Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 17 september 2017

MÅSTEN VAD ÄR DET???

... vet du vad?... ordet måste tar jag inte så hårt på nuförtiden, gör vad jag har lust till och struntar i vad jag borde göra!!  Om det beror på åldern att man omvärdera vad som egentligen är viktigast, ja jag tror nog det.... åtminstone när det gäller den här frun. 
Hade både behövt städa och putsa fönsterna..... men vad då?...mycket härligare att spänna för hästen och strunta i allt vad som gäller både  fönster och dammråttor! 
Vem fasiken bryr sig om att dammråttorna  yr omkring där inne, när solen strålar.... låt dom dansa för  det kommer en dag imorgon! 





Attans!!!.... hur dum fick jag lov att  vara, som inte packade med mig en picknick korg? Ja det kunde jag fråga mig, när jag hoppade av vagnen för att låta hästen äta av maten  som  naturen hade dukat upp  till honom. 




Ångrar inte  det minsta över valet jag gjorde, det betyde så  mycket mer..... någon slav under "måsten" är jag inte längre, den tiden är förbi! Du kan tro att det är en befriande känsla. 


Ha det gott /Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: