Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 11 maj 2014

Vad jag är stolt över dig!!!

Dagen ser inte ut att bli något vidare, det är gråmulet och himlen ser ut till att båda för regn och jag som hade tänkt mig att rida ut en tur med vår ängslige Eilifur.
Viljan att ge mig ut tar över, oavsett hur vädret blir, känner att jag måste testa honom, då det gäller att vara utan sällskap av andra hästar..... ska han klara det???
Du behöver inte vara ängslig... du klarar det!!

Jag hämtar honom från hagen och ser till att sadla /trensa honom, sedan ger vi två, oss iväg på en spännande tur!

Han börjar med att vägra gå framåt när han inser att det bara är han och jag.... men jag ger inte upp så lätt så till sist inser han att det inte lönar sig att vägra.
Han är på sin vakt ifall någon fara dyker upp, den första faran är en hund som sedan följs av en flock kor..... kan nästan höra hans tankar " ska jag fly??" jag lyckas lugna honom och vi drar vidare.
 vad är det jag ser..... rovdjur??.. usch!  ser hemskt ut, tror nog att det är bäst att sticka.

Sedan dyker nästa fara upp,den värsta av dem alla.... en stor traktor med släp och detta lastat med råmande kor som ska släppas på bete.... det klarar vi också!
 
Ja, Eilifur, säg vad inte du o jag klarar!!
.
Nu öppnar himlen sig, men det är bara till att fortsätta vi kan ju bara bli blöta.
Jag berömmer honom och märker att han inte är lika spänd, vi travar samt sätter av i galopp...... fantastiskt Eilifur, vad jag är stolt över att du klarar det så fint!!
Nu skulle din matte sett oss då vi närmast flyger fram i galoppen med regnet som fullständigt sköljer över oss!!..... det hade hon inte trott att du skulle klara!
Vännen jag tror på dig! turen gick över förväntan och vi kom bägge helskinnade hem...... det här gör vi om Eilifur!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: