Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 14 maj 2014

Morgonstund har guld i mun!

Morgonstund med tidningen och en kopp kaffe.
Nyheterna är ingen munter läsning, så mycket elände både hemma och ute i världen........ något positivt fanns dock att läsa,  dagen har ökat med 9 timmar o 19 minuter sedan vintersolståndet, det är trevliga nyheter för oss här i Norden.
 

Det ser ut till att åter bli skitväder och jag
som skulle haft plockat maskrosor till en marmelad....får hia mig, för ute i hagarna står maskrosorna med blombladen hårt slutna omkring sina kroppar, även de tycker att vädret är ruggigt. Nåja, det kommer en dag i morgon och med den kanske bättre väder och med gula hagar.

Jag ska inte vara egotrippad utan jag ska kunna glädjas med sniglen!!

Vännen här behöver så väl all väta, men jag klarar mig, om så gäller utan masrosmarmelad! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: