Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 26 maj 2014

Djur är inte dumma!!

För en del år sedan fick jag till mig vid ett besök med en hund hos en veterinär " att hundens hjärna är som en pappskiva " håller definitivt inte med henne!
Om jag nu tar ett exempel på en av mina hundar som lystrar till namnet Hero.
Vi har satt upp barngrindar till köks ingångarna, skönt att kunna stänga in hundarna i köket när det kommer folk.
På natten stänger jag in hundarna i köket, där de alla tre har varsin korg, detta p.g.a. att de valde sofforna istället när vi hade lagt oss.
Frid och fröjd trodde jag!... men ack nej, när vi gick upp för trappan hörde vi en duns och förstod att det var Hero som är bra på stående höjdhopp 1,5meter tar han lätt...... så jag smög ner och mycket riktigt där låg han i soffan.
När han fick syn på mig hoppade han in i köket igen och lade sig i korgen.
Men samma visa upprepades när jag åter gick upp på ovanvåningen.... på morgonen när vi var på väg ner hördes en duns och Hero låg åter i sin korg!!!
Hur löser vi detta??... jo, jag stänger både grindar och dörrar så ska han inte kunna hoppa ut!!
Men icke hjälpte det!!  Hans kompis schäfern som inte hoppar men kan något annat, nämligen öppna dörrar.....så det fixade han lätt så att inte någon dörr var ivägen för Hero.
Så nu har jag gett upp och Hero fortsätter att hoppa fram och tillbaka!!
Så tala om papphjärna!!!!

Vi skulle allt vilja träffa den där veterinären!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: