Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 18 februari 2024

Det snickras när det regnar!

 Ja så var det åter regn, jag får väl vara nöjd med gårdagen, då solen sken. Det ser dystert ut för hela veckan som vi har framför oss, regn, regn och åter regn! Jag som gillar att vara ute mesta delen av dagen, får istället snickra på inredningen till barnkammaren i dockskåpet.



Med sågen och skalpellen har jag snickrat ihop ett linneskåp till barnkammarens sängkläder.



Lite pilligt är det för mina händer med artros, envis som jag är så ska det gå!


Klart att det skulle hänga en kristallkrona i taket. Med ståltråd, glaspärlor och sytråd blev det en.




Glaset i dörren är på plats och gångjärnen fungerar, så jag känner mig rätt nöjd.

Lakan och örngott att lägga i skåpets hyller blir nästa projekt.



Kommande veckans regndagar, gör att det säkert blir lite snickrande.



Kram/Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: