Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 11 februari 2024

Lite nytta har jag fått gjort.

 Känner mig nöjd för att jag har gjort lite extra nytta utöver de vanliga sysslorna. Hönsen får ju inte vistas utomhus pga restriktionerna för fågelinfluensan, så klorna slits inte på ett naturligt vis, så nu behövde de pedikyr.



Nu var det dags, klotång och spray färg för djur hämtades, sedan var det bara att sätta igång.


Femtio fem höns blir hundratio små hönsfötter som skulle klippas. För att veta vem som hade fått sin pedikyr, måste jag märka dom med lite färg på stjärtfjädrarna.


Jag känner mig nöjd efter att ha gett alla en skön stund med pedikyr. Så nu springer det omkring ett gäng höns med chockrosa stjärtfjädrar i hönshuset.


Imorgon en ny orörd vecka framför oss, visst är det härligt!

Kram/Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: