Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 9 februari 2024

Snö och slask om vartannat!

 Älskar vintern men då ska snön bli liggande. Här snöar det varannan dag och töar varannan dag, jag vet att det är skånsk vinter, men så tråkigt!!








Stallkatterna tvekar att gå ut, men till slut ger Birk sig ut på jakt. Kvar blir brorsan Odin som inte går så långt hemifrån.



Min förkylning vårdar jag ömt, den ser ut till att vara envis!  Nu har jag även smittat J. som nu också går runt och hostar.

Jag har varit och fyllt på med foder åt hästar, får, höns och sist men inte minst till mina små vänner vid fågelbordet.


Härliga besök har vi haft, Annika först och sedan av barnbarn och barnbarnsbarnen Adam och Aurora. Detta trots förkylningen, som vi säkerligen har fått ifrån de små. 



Annars går den ena dagen efter den andra här, djuren tar upp mycket av dagarna.

Kram/Ingela 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: