Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 26 oktober 2021

SKOR OCH GUMMISTÖVLAR.

 Även om jag inte gillar hösten, så förundras jag över denna kaskad av färger som naturen levererar.

 Prasslet av löven under hästens hovar, andas in den kyliga luften…hösten är rätt fin ändå.


Jag väntar fortfarande på att får klipparen ska höra av sig så att mina ulltottar blir klippta.


Sedan kan ”får året” börja, med årets betäckning. 


Vi vill ju att det till våren, återigen springer ystra små ulltottar omkring här på gården.


Vi har haft besök av vår  hovslagare, så nu är hästarnas hovar fina igen efter hennes arbete…..hennes besök är alltid lika välkommet.



Hästarna har fått nya skor och jag har skaffat nya gummistövlar, slut med att bli blöt om fötterna.
Ja det här vara några små glimtar ifrån min dag.
Kram från Ingela 


1 kommentar:

  1. Ja hösten kan vara lika vacker som den är ful en grå regnig dag...skönt med nytt på tassarna får både dig och kusarna!
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: