Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 12 oktober 2021

NOSTALGI TRIPP.

Gäsp…morgon trött vill inte gå upp, beckmörkt ute o så motbjudande.


Gräset känns krispigt under fötterna, när jag går ut till stallet, alltså frost igen. Inte bara jag som är morgon trött, hästarna gäspar o kisar med ögonen när jag tänder upp i stallet.


Tänder upp i köksspisen, en sprakande värmande brasa och morgonens första kaffe….sedan vaknar jag till liv.


Idag gjorde jag och en av hundarna en nostalgitripp, dit vi bodde under trettio år. Gick på välbekanta stigar som jag tidigare har vandrat på oräkneliga gånger. 

Den lilla jaktstuga fanns fortfarande kvar, men ärrad utav tiden.



Så klart blev det även lite svamp plockning.

Murklorna avstod jag från att plocka, höll mig till trattisarna.


 Kände mig som om jag hade kommit hem igen under min vandring, men samtidigt inte. 

Kram från Ingela 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: