Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 20 oktober 2021

MATLAGNING OCH BAKNING UTAN EL.

 Ruggigt o regnigt ute, varmt och gott inne, tack vare den sprakande köks spisen.


Har tagit vara på värmen ifrån  köksspisen, lagat dagens middag och bakat….i den. Så mycket pengar jag har sparat idag hi,hi….ett par vedklabbar fixade det.  




De var duktiga förr, kunde reglera så att det blev rätt grader i ugnen, genom att reglera spjället. På något sätt lyckades jag, men som tur är har vi även vanliga ugnar….men kul att testa. Så det lär bli fler bak!


Ulltottarna trotsar regnvädret, hade jag varit som de, då hade jag hellre legat inne i halmen och myst. Jag hör deras bjällerklang ute ifrån hagen, när jag själv sitter inne o har det skönt.


Som den hönsmor jag är trotsade även jag regnet och gav mig ut i hagen, för att försöka locka in mina ulltottar. Efter många om o men förstod de vinken och lunkade in i stallet.

Nu hoppas jag på ett bättre väder imorgon.
Kram från Ingela 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: