Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 24 oktober 2021

HELGEN LIKSOM BARA FÖRSVANN.

 Oh vilken bra början på helgen,  sol så underbart trots att den avslöjar att fönsterna är allt annat en rena. Strunt i det!!!


Jag tänker då ta vara på dagen, för  fönsterna lär inte springa sin väg.

Nu har det hänt igen…jag tog duvhöken på bar gärning inne i hönsgården. Men för hönan var det för sent, höken hade redan haft kalas. 
På med handskar för att  fånga duvhöken som inte hittade utgången på egen hand.
Jag som hade släppt mina höns fria i trädgården idag, så nu blir det till att stänga in dom igen.

Även om jag tillbringar några timmar i stallet varje morgon, så går det mycket lättare när solen skiner där ute.

Att bara gå här hemma och skrota hos djuren, stoppa fingrarna i en av ulltotrarnas solvarma ull när hon kommer skuttande fram till mig.

Fodra de fem hästarna som väntar på mig i hagen, sitta ner en stund höra ljudet av när de tuggar i sig höet. Bara vara inget tvång, bara göra precis vad som faller mig in….så skönt!


När jag skulle fodra ulltottara ikväll, hörde jag något ute i mörkret. Fram kom en liten vilsen höna, som nog hade gömt sig när duvhöken gick till attack. 
Tror att hönan blev lika glad som jag, när hon fick komma in till tryggheten hos de andra hönsen.

Så synd att behöva beröva dom friheten att få gå runt och sprätta här på gården. Duvhöken lär komma tillbaka, så där  är inte mycket annat att göra.

Ja så en lugn och skön helg har jag haft. J. har jagat hela helgen, så han har också fått mängder av frisk höstluft.
Imorgon har vi ny orörd vecka framför oss.

Kram från Ingela 



 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: