Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 28 juni 2021

VARDAGSLUNKEN

 Slut på helgen, nu går jag åter in i den vanliga vardagslunken….rätt så skönt.

Går runt i ett par gamla jeans och t-shirts, tycker att jag har det rätt bra, trots krämpor.



Funderar på att jag skulle börja röja i alla köksskåp, det finns så mycket som jag aldrig använder….nu ska det bort! Fönsterna behöver putsas, var ska jag börja, en ständig fråga?? Jag gör en lista vet jag, med att jag ska putsa två fönster och städa ut i ett köksskåp dagligen….kanske att  jag då, kan få tummarna loss?…de sitter rätt hårt fast!


Imorgon ska jag åka på loppis runda här i Skåne, tillsammans med dottern och barnbarnet. Det rimmar lite dåligt, då jag rensar ut här hemma, så gör som hönan Ingela, så att du kommer tomhänt hem!!


Ja det blir spännande att se hur detta kommer till att gå??

Kram från Ingela 



2 kommentarer:

  1. Känner igen det där...det finns alltid mycket att stå i, fixa med, rensa, städa, putsa fönster och sen blir det ingenting gjort ändå! Jag ska på loppisrunda med dottern på onsdag! Jag som har grejer överallt, hoppas jag inte hittar något hi hi...men risken finns att jag släpar hem något jag inte kan leva utan du vet...
    KRAM i värmen från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blir spännande med loppis runda tillsammans med dottern, du får hålla händerna på ryggen hi,hi!!
      Jag lyckades bra med det, bara en bok för en femma med hem…. så nöjd och förvånad!
      Ha det gott/ kram från Ingela

      Radera

Kommentar: