Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 3 juni 2021

OGRÄS OCH DJUR!

Dagarna var tar ni vägen?

Ogräs och djur, det är sommar!


 Hästar som ska flyttas från den ena hagen till den andra, en häst som ska tillbringa natten inne i sin box. Samma rutiner morgon och kväll, det är nu som alla hästarna skulle ha gått på bete och inte som här fodras med hö. 




Jag känner mig som en yr höna när jag springer omkring här, är det inte med en häst så är det ulltottar som ska avmaskas! Hönshus som ska städas, men  trots allt så älskar jag er alla!





Samtidigt växer nässlorna så det knakar, vilket inte salladen jag sådde gör...det kunde varit tvärtom. Så nu är ny sallad sådd, hoppet om krispig sallad överger jag inte....envis som jag är!


Inte trodde jag att jag skulle få besök av mördarsniglar i växthuset, men jodå!
Så plantorna har fått en matta utav ull runt fötterna.


Det får väl bli lien en dag, vilken dag vet jag däremot inte? 
Kram från Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: