Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 9 juni 2021

LILL LÖRDAG!

 Dietmat är vad det blir för mig så här på Lill lördagen. Ätit något som straffar sig, besprutade persikor eller färsk potatis? 



J. håller på ute i hagen med att vända och vända gräset, som han tror är färdigt att binda och ta in imorgon. Jag blir trött redan idag, slitgöra!!!

Jag skulle allt vilja vara en hund imorgon.



 Är man månskensbonde, då är man, så det är bara till att spotta i nävarna och ropa ” nu kör vi!!”som de gör i teve programmet ”Hjälp vi har köpt bondgård”!



Veckomiddag och hö imorgon, ja det blir säkert bra eller inte!!

Den där hängmattan, känns för tillfället väldigt långt borta.

Jag går och kickar för jämnan  i redena där det ligger två hönor på ägg. Det ska förhoppningsvis kläckas små dunbollar imorgon, men man vet inte om någon har bråttom ut?….eller så blir det skit av det hela, vem vet?


Allting blommar ut alldeles för fort i denna värmen, jag hinner liksom inte njuta… innan det är över.



Sommaren är lång, eller hur var det?

Kram från Ingela 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: