Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 10 juni 2021

TRÖTT MEN NÖJD!

 Höet är bärgat, hö ångesten har släppt! Så beroende av vädret, när gräset är klippt så är där liksom ingen återvändo.




Stallkatten sitter och begrundar vårt jobb, när vi bäddar uppe på hö loftet med mjukt hö till henne! Hon älskar att ligga där uppe och göra just ingenting, under kyliga dagar. Nåja en och annan mus får nog sätta livet till!


Nöjd efter dagens arbete med höet, tog jag tjänst här i köket i bland pannor och kastruller….för att laga mat till  veckans ”vecko middag.


Jag var ute hos hönsen ikväll för att se om det hade hänt något, jo då, det pep där under och ett par små dunbollar tittade fram under vingen.

Nu tänker jag doppa baken i soffan och så småningom blir det sängen och en film….tror inte jag kommer att se så värst mycket, innan John Blund kommer.

Kram från Ingela 



1 kommentar:

  1. Full rulle på gården ser jag :) Härligt! Förstår att du somnar gott varje kväll...
    Kul med små dunbollar också, sötaste sött!
    KRAM från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: