Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 21 januari 2020

JAG HAR INTE TRILLAT AV PINNEN!

Teknikens värld är bra så länge den fungerar, varit strul här ett tag, men nu är jag här igen!


Glädjande nog... så har min vän, den där solen hälsat på mig, men nu åter grått!! Usch vad jag är trött på denna gråskala.




Jag plockade rönnbär i somras, då träden dignade av dessa vitamin bomber. Frös in bären för framtida gelé, men nu festar hönsen istället  på dessa nyttigheter...så uppskattat!







Kycklingarna har verkligen vuxit och antalet tuppar har ökat, så nu går  där väl si så där en elva stycken.




Ja, ja så länge där är ro i lägret, får de gå kvar. Bra vakter de där tupparna mot Micke räv och farorna från ovan.
Tack och lov så har ännu ingen höna strukit med! 
Vi ses om tekniken vill som jag vill!
Kram från Ingela 














1 kommentar:

  1. Nä inte kul när tekniken strular - jag vet!!! Vilka små sötnosar och varför samlade jag inte rönnbär i höstas? Så dumt! Det ska jag lägga på minnet...
    Veckan rullar på och idag har solen strålat från en klarblå himmel, både jag och hönsen har njutit ute i solen :)
    KRAM från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: