Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 2 januari 2020

GOD FORTSÄTTNING

Ja så är det årets andra dag.
Advents stjärnorna har lyst så dovt  här i fönstren, nu ska vi slippa famla oss fram i skymnings ljus...för julen har åkt idag!




Jag har gjort så gott jag har kunnat, för att tömma skålarna på julgodiset. Det har inte varit något större problem, inte många bitar kvar, men ännu är ju inte dagen slut!...hi, hi!!


Vet du vad??...jag har hittat årets första nässlor, snart nässelsoppa på menyn....så gott!! Krokusen kikar också upp, tala om att jag får vårkänslor!
Ingen snö, bara grått, som jag längtar efter ljuset!!



Tuppen Björne vaktar sina hönor, där de tultar omkring på jakt efter godsaker.



Jag hoppas att du också har haft en bra start på året.


Åter kväll och mörkt ute, blir till att sträcka ut sig i soffan och kanske se en film, samtidigt kan jag tömma skålen med pralinerna.
Två flugor i en smäll....bra jobbat, eller hur??
Kram från Ingela








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: