Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 27 januari 2020

ÅTER MÅNDAG!!

Surdegen bubblade och jag utav energi....så jag fick gårdagen till att gå!!
Något gott matbröd ska det bli så småningom  av surdegen.



 Söndagar är den segaste dagen på hela veckan, fråga mig inte varför?...har ingen aning, det bara är så!
Men idag måndag....min dag!


Storstädning i hönshuset... dessa små djur, så tacksamma för det lilla. 
Nya rede har det också byggts, så nu har de fått etage våning....fint värre!  Så nu får jag se om det passar de där damerna, eller de fortfarande helst ska ha samma reden?






Dessa gyttjebad gör att hästarna liknar ett gäng lerklumpar!
Tro det eller ej, men det finns en häst där under!!
Ingen risk att jag skulle vara sysslolös, rykta, gyttjebad, rykta....




Hälsade på dessa härliga killarna och deras djur...underbara barn.



Mina första fem höns hämtade jag här ifrån, känner fortfarande hur glad jag var, över att åter ha höns på gården!
Ja det började med fem och blev till fyrtiofem....så lätt kan man drabbas av hönsfeber! hi, hi!!



Alltså varning för att skaffa ett par höns!

Kram från Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: