Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 29 januari 2020

FÄRGLÖST!

En grå skala med inslag av grönt, vem längtar inte nu efter lite
      omväxling på färg paletten? Jag minns detta och ser 
                               framemot våren .




              Bara till att stå ut, även om det är attans så svårt!




Vått  och åter vått ute, påskliljorna börjar sticka upp och     
       rosenskotten  har börjat spricka ut...och jag vill 
                           börja påta i jorden!







Stockrosfrön i alla dess färger ska jag så, för att sedan plantera ut 
              vid lusthuset god tro och stora skor, sägs det att man 
                 ska ha för att lyckas.... så det får jag väl tro på!



Är beredd, har plockat fram fröpåsarna, det gäller att ligga i  
    startgroparna.... men ännu har vi januari och februari 
                                      framför oss.



Mina övervintrade pelargoner, gör mig allt annat än glad. 
    Jag måste försöka fixa till dom, så att de ser ut som 
       krukväxter igen. Så att mannen slipper fråga 
            gång på gång ” vad är det för skit?????”
         


       Inte lätt för en amatör som jag, att hitta rätt i växt djungeln
                                 en gör så gott en kan!
                                    Kram från Ingela 



1 kommentar:

  1. Vilket vackert inlägg och jag kan bara instämma helt :)
    Men vita stockrosor måste jag också ha!! Mina pelargoner ser lika vissna ut som jag...
    Vi går mot ljusare tider nu Ingela, jag lovar...
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: