Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 4 oktober 2018

SÅ VAR DAGEN KOMMEN

Jag har försökt med annons att skänka bort mina åtta överflödiga tuppar, två stycken fick ett nytt hem.
Jag hade hoppats på att alla skulle haft den turen, men så blev inte fallet. 
Så idag blev det tyvärr tupp slakt här på gården. 


Kvar blev den här lyckliga killen med sina sju hönor.


De små silkesbollarna har sin egen lille tupp. 
Flera silkisar kommer det att bli, kanske redan på söndag, ja jag vet ju inte vad som dyker upp på den där smådjursmarknaden..... kanske några söta silkisar? 


Mycket frisk luft har det blivit idag. Alla hagarna har gåtts igenom, kollat vilka stolpar som behöver bytas ut och röjt sly.



Tala om att vara populär, när jag kommer med äpplen.



Ja du, så har denna dagen gått och snart också veckan..... hujeda mig!! vart tar dagarna vägen? Vill så mycket, men jag hinner knappt med hälften. 
Kram från Ingela 


2 kommentarer:

  1. Ja det är just det där med att ha djur, jobbiga beslut ibland. Klart du är populär när det vankas äpplen och sååå söt den där ljusbruna pållen är, ser lite småleende ut :)
    Jamen då tar vi snart helg då! Önskar dig en fin sån...
    Höstkram från Titti

    SvaraRadera
  2. Ja han är snäll, men bestämmande över de fyra andra hästarna... han kallas inte kungen på Liljegården, för inte! Ja nu tar vi helg, med förhoppningsvis lite sol. Kram från Ingela

    SvaraRadera

Kommentar: