Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 26 oktober 2018

JAG HAR VÄRLDENS BÄSTA ARBETE

Jobbar nästan alla dagar på året, alltså inga lediga helger.....semester? Jo då ett par tre dagar, kan jag förhandla mig till.
Jag tjänar inte en endaste krona, får istället sätta till pengar för att kunna behålla jobbet! 
Om jag är dum, som behåller ett sådant jobb?? Nej!.. för inga pengar kan mätas sig med lönen jag får för mitt arbeta........

.....få känna en varm hästmule mot kinden och känna doften utav den.
Alltid villig att ha mig på ryggen för en ridtur.



. ...gå in till mina ulltottar och 
mötas av dessa ögon och ljudet av deras  bhääande.



.....höra kattens spinnande, när jag stryker den över pälsen.



.....att kunna plocka frukostäggen direkt ifrån redena inne hos hönsen. Lyckas skapa ett förtroende, så att de kommer fram och äter mat ur min hand.



Hittade detta lilla ägg under en ruvande höna....stackarn inte kunde det bli till något, av ett sådant litet ägg?





..... höns är inte bara höns, alla har de sina personligheter. 


.....två hundar som alltid är pigga på att vara mitt sällskap under mina dagliga skogsturer.
De vaktar Liljegården alla dygnets timmar.

.....se hur de vilda fåglarna väntar på mig när jag kommer på morgonen för att fylla på med nya frön.


.....detta är lite av vad min lön består av, men jag får så mycket mer tillbaks av dom....så jag kan väl säga att jag är väl avlönad!!
Jag har själv valt detta jobb och jag gör det med glädje varje dag.

Vi gör alla våra val här i livet och detta är mitt val.
Kram från Ingela







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: