Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 17 oktober 2018

LYCKA VAD ÄR DET?

Ja för mig är lycka, så enkelt, som när jag går ut och andas in den första morgonluften.
Tuppens galande, att höra fårens bjällror klämtande ute ifrån hagarna. 




Släppa ut hästarna och se hur de försvinner in i morgondimman. 
Släppa ut hönsen, 
plocka morgonens ägg ifrån redena. 



Lycka är att ha färska ägg ifrån egna höns, som jag vet har ett bra liv. 
Lycka är att ta fram den där burken med hallonsylt, som jag kokte av vild hallonen jag plockade i somras. 



Lycka är att stå och grädda pannkakor till efterrätt. För idag är det onsdag och då kommer det som vanligt hit ett gäng hungriga middagsgäster.  



Ja för mig är det de små händelserna här i livet, som gör mig så där härligt varm av lycka!
Kram från Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: