Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 8 oktober 2018

DET ÄR NÅGOT SPECIELLT MED......

Höns på hjärnan, inte riktigt men mycket höns har det blivit i helgen. 
Jag var på marknad och där var det höns i alla dimensianger.... blåa, silver och jag vet inte vad de kallades för?....jag hänger liksom inte med i den dära hönsvärlden! 



Men handla kan jag, till min samling av silkesbollar hi, hi!! 
Fem nya små dvärg silkes töser, lastades i bilen för hemfärd till Liljegården.
Fem är beställda, men de ska inte hämtas ännu......höns på hjärnan är nog inte helt fel, hi, h!! 



Det är något alldeles speciellt det där med att kunna gå ut i hönshuset och plocka in färska ägg.






Jag ångrar mig inte en enda minut, att här åter finns höns på gården. 
Gården känns lite mera fulländad nu med hästar, ulltottar,höns, hundar och katter. 
Men nu så räcker det både vad det tar tidsmässigt i tid att sköta och antalet djur. 



Ha det gott med eller utan höns! 
Kram från Ingela 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: