Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 7 september 2018

NÅGOT UTTRÅKAD

Dagar går och dagar kommer.
Nu är det åter helg och jag  känner mig något uttråkad, vill ha fullt upp  med att göra ...då mår jag som bäst!


Försöker följa läkarens ordination, att ta det lugnt .....men så svårt!
Rensade upp inne hos hönsen, underbar känsla att få göra någon nytta. 
Jag har ingen likhet med katten, som mer än gärna tar det lugnt! 


Tanken på att inte ha något att göra, Usch!!! skrämmande tanke, som jag fort slår bort!
Jag tror att människan mår bra både fysiskt och psykiskt, av att ha både rutiner och av kroppsarbete. 


Imorgon åker handskarna på, färg och penseln fram..... för då ska det målas.
Kram från Ingela 





2 kommentarer:

  1. Nä det gäller att hitta balansen mellan vila och full rulle...svårt!
    Gillar inte alls att vara såhär stressad som jag är nu med flytt och allt. Men det blir bra sen...
    Ha en skön eftermiddag och kram till dig och din underbara blogg!
    Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja var hittar man balansen Titti? Jag förstår att med flytten följer stressen, men så härligt det blir för dig att komma hem till ditt älskade Öland. Jag tror att du hittar balansen där.
      Ha det gott min vän
      Kram Ingela

      Radera

Kommentar: