Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 6 september 2018

INTE DUVORNA I SRADSPARKEN

Nej jag sitter inte ännu på den där  bänken i Stadsparken och matar duvorna... men näst intill hi, hi!!



Här är det hönsen jag matar, som  går i hönsgården. 
Jag vill ge dom friheten, men de är ännu inte så gamla och någon vuxen höna finns här inte som kan visa dom hur det går till i friheten. 

Frihet vill vi alla ha, även en höna. 



Äpplen serveras det dagligen och det är uppskattat av både en liten höna och tupp. 



Om en vecka kommer resultatet av äggen som jag har i kläckaren.
Hoppas verkligen att det åtminstone blir till några silkeshöns kycklingar av de nitton äggen.




Morgon gympa sägs vara bra....benet utåt streck och vingen likaså!! 
Kram från Ingela 

2 kommentarer:

  1. Morgongympa är bra för både äldre kvinnor (som jag!) och så virriga höns ha ha...
    Älskar dina bilder!
    Kram och ha en härlig helg :)
    Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du Titti, vi får gå med i hönsens "Friskis och svettis"!
      Kram o en härlig helg till dig också/Ingela

      Radera

Kommentar: