Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 14 september 2018

JAG HAR BLIVIT MOR TILL ÅTTLINGAR

Ja åtta blev det av de nitton äggen.
Något ljuvligare får man leta efter, riktiga små silkes bollar.... som jag inte kan se mig mätt på.

Eftersom att de ingen mamma har, så blir jag deras mor, som får visa dom vad de ska äta och dricka.



Underbart att bli mor på nytt, vid mogen ålder.....det är aldrig för sent, ja allt kan hända ha, ha!!



De håller oss sällskap här inne nu den första tiden. 
Hundarna är sååå nyfikna på de nya familjemedlemmarna och undrar säkert om de är någon ny slags mat eller vad??



Silkeshöns är det något visst med, lika bedårande som vuxna eller små. 
Mina små silkesbollar har färgerna choklad, vita och dalmatinerfärgade. Framöver ska jag skaffa även i andra underbara färger.
Ja,  jag har verkligen blivit biten av denna rasen, för något charmigare än silkeshöns finns inte.... om du frågar mig! 
Kram från Ingela 

2 kommentarer:

  1. Sååååå SÖTA! Vilka dunbollar de lux! Höns lär det bli nu framöver och varför inte silkeshöns? Blir det goda ägg också? Jag kan INGENTING om höns...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Så kul att du tänker skaffa höns framöver, ja varför inte silkeshöns. .. en trevlig ras. Alla ägg smakar likadant, det är bara färg och storlek som kan vara variera.
    Ha en skön helg. Kram Ingela

    SvaraRadera

Kommentar: