Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 11 augusti 2018

TUPPAR SÅ DET RÄCKER O BLIR ÖVER!

Oh!!... Vilken tur jag har haft, ha, ha!... sex tuppar och fem hönor blev det  av de små dunbollarna av  rasen Maraner.






Av fem Blommehöns är det lite tveksamt om det är tre tuppar och två hönor, eller tvärtom?.... säkerligen det sistnämnda! 
Så när alla börjar med att gala lär det höras ända in till byn hi, hi!!





Tupparna får växa till sig  och så småningom får jag ta mod till mig, för här kan bara vara en tupp i hönsgården.
Jag skjuter det framför mig, den tiden den sorgen som man säger.



            (Svart/koppar maran) 

Avelsägg av stora silkeshöns är beställda och kommer om drygt en vecka. 
Så då ska äggkläckaren startas, för att kläcka fram förhoppningsvis dalmatiner, vita, svarta, grå och choklad färgade små dunbollar.
Spännande ras, som jag tror att jag kommer att satsa på. 
Kommer så småningom bara spara hönsen av Maranerna för de vackra äggen (mörk bruna) och blommehönorna.
Kram från Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: