Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 12 augusti 2018

ENERGIN KOM TILLBAKA

Jag besökte ulltottarna i deras nya hem, jag kan bara säga Whaaa!!!..... så bra de har det.
Hela familjen var så angangerad och nöjda med de fyra ulltottarna.
Det kändes verkligen underbart att se, för en hönsmamma som jag är.
                         (gammal bild) 

Här hemma går livet vidare för mina ulltottar.
De stödutfodras dagligen, då betet inte är mycket att hurra för.
Hoppet står till att det svalare vädret och regnskurarna ska kunna hjälpa till med återväxten, så att vi slipper fodra med vinterfodret.




Alla ulltottarna har blivit avmaskade och fått nya halsband, baggen har både fått förkläde o en ny glänsande bjällra i sitt halsband.



Ulltottarnas stall är tömt, så nu kan jag måla och fixa där inne.



Med det svalare vädret kom också energin tillbaka, så nu fixar vi och donar med både det ena och det andra. 


                   Kram från Ingela 


2 kommentarer:

  1. Hej o god morgon vännen! Visst är det nu härligt när det regnar....äntligen!! Skönt också för våra älskade djur att det är svalare luft o för oss. Härligt att dina lamm som flyttat kommit till en underbar familj. Och så fina höns du har visst är det roligt o trevligt med dom.... Hos oss rullar allt på i full fart... Må så gott o ta hand om familj o djur! Kramiz Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag välkomnar varenda droppe som faller,sååå skönt!!
      Är så glad för att jag åter har höns, hade nästan gett upp hoppet om höns....de är så mysiga. Väntar bara på att tupparna ska börja gala.... en efter en!
      Ha det gott, både gårdsfolk och alla djur.
      Kram Ingela

      Radera

Kommentar: