Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 19 november 2014

Oj!...vad tiden...

....springer iväg, redan den 19 november och jag har ännu inte köpt en endaste julklapp..... men jag tröstar mig med att jag har gjort en hel del annat....... ska nog även hinna med det där med julklappar!! 
Just nu börjar hyacinterna slå ut här..... ljuvligt!!! 
Ska försöka hinna med att baka gorån... senare idag.... annars kommer det en dag i morgon. 
         
Idag ska fåren avmaskas iallafall och sedan får de enbart gå i sin vinterhage..... detta för att minska parasittrycket i hagarna. Sedan när det torkar upp i fårhagarna, kommer jag att släppa hästarna där, så att de betar av........ ..detta kallas växelbete. 
                              Kram/Ingela 

2 kommentarer:

  1. Ingela, det är en fröjd o få kika in här o läsa om livet på Liljegården o se alla dina vackra ting o söta djur!!
    Ja, tiden går fort.. Tycker det känns som man är minst en vecka back, alltid.. Men det blir jul iallafall.. ;) Så skönt o ha en bra vetrinär. Kan han komma från vårt grannland tro?.. Han Är isåfall en pärla!;)
    Ha en mysig kväll nu!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Tack Marie, för de fina orden!! Visst blir det jul oavsett... jag gillar nog tiden innan. Det stämmer angående att han kommer från vårt grannland... ja han är verkligen en pärla! '
    Jag önskar dig det samma kram /Ingela

    SvaraRadera

Kommentar: