Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 5 november 2014

Lite av en mardröm!!

Efter att ha haft en trevlig tacos kväll på jobbet, tillsammans med vårdtagarna.... kör jag nöjd hem.
När jag nästan är hemma, får jag syn på något som går ute på vägen.... får då se att det är en av våra hästar som lungt traskar i mörkret!!.... mardröm!!
Stanna bilen och ut för att få tag på rymlingen, så klart har han ingen grimma på... så det blir till att greppa tag i manen och försöka få han, in på gården.....inte det lättaste då han har andra planer!!
Men som sagt, skam den som ger sig!!
Hur han har tagit sig ut förstår jag inte, alla trådar hela o strömmen var på???
Kan lugnt påstå att jag inte var vacker efteråt!!.... var inte precis klädd för detta!!
Skit i det, huvudsaken var att ingen blev skadad!!
Känner av i kroppen idag efter bravaderna igårkväll....
Så idag är det inte bara djuren som blir ompysslade, vilket de blir dagligen.... lite jämlikhet får vi ha här idag!!
Nu är det inte så att jag ska på spa, nej!.. det blir bonna spa a 'Liljegården, utfört av my self!!.....sitta och koppla av med massage...och drömma mig bort och då hamnar jag i något så gudomligt som Blå lagunen på Island..... vilket verkligen var en upplevelse av högsta klass!! Rekommenderas varmt!!!



                          Kram /Ingela 

2 kommentarer:

  1. Gokväll! Vilken tur att du kom som du gjorde o att allt gick bra!!
    Njut av ditt bonnaspa!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Ja du Marie, ibland kommer man i rätt tid!!!..... ja, dom!! hästarna!!
    Kram o njut av dagen!

    SvaraRadera

Kommentar: