Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 12 augusti 2023

Sol, vind och vatten.

Ullottarna var lika trötta som jag på regnet, så här om dagen stod de på rad och ville in i sitt stall som jag nyligen hade målat för att det skulle vara fint när de skulle in där till hösten. Men matte hjärtat smälte så klart för dom, så glada skuttade de in.







Att vakna upp till sol igår gjorde att jag fick gnugga mig extra i ögonen, efter lång väntan var den verkligen välkommen!

Härligt att slippa klatscha runt i gummistövlarna som jag har gjort den senaste månaden. Att solen inte gästade här så lång tid, betydde inte så mycket, för nu vet jag att den finns där bakom molnen…..jag började tvivla?


Jag hade tänkt att jag skulle ta tag i målningen i hönshuset, men, men ibland blir det inte alltid vad jag hade tänkt mig …men du det kommer fler dagar. 


Jag tar vara på dagen med eller utan sol. Varför slösa energi på något som jag ändå inte kan förändra, bättre att lägga den energin på något som jag kan förändra!

Kram/Ingela 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: