Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 19 augusti 2023

Jag är nöjd trots allt

Skördetid….jo jag tackar! 
Potatisplantorna har vårdats efter alla konstens regler. Sorkarna tackade för det och åt upp allt under jord!!
Så några egenodlade potatis i vinter får vi se oss i stjärnorna efter…attans sorkar!!



Allt har inte gått åt skogen, så jag är nöjd trots allt.




Inlagda gurkor har vi så att det räcker till nästa års skörd.
Middags gästerna på våra vecko middagar är glada för inlagd gurka, så de lär gå åt. 


Vindruve plantorna som jag planterade och som sedan frosten tog, är nog som mig 
”ogräs utrotar man inte så lätt”!
I år glänser de med välfyllda vindruvs klasar, de får överskugga det där med potatisen.


Vem hade trott att de sytråds tunna plantorna som vi hade bry med att plantera ut, skulle bli till purjolökar. Så det ska planteras även nästa år.

Blomkål är väl som annan kål…. att massor av larver tar över kålen. Trots nät och grejor, har jag aldrig lyckats, med brysselkålen och broccolin som har blivit mat åt oönskade gäster. Jag har fobi för dessa kryp, så det blir till att köpa hos grönsakshandlaren.



Tomatplantorna har levererat, trots att det liknar en djungel i växthuset.




Jag gör så gott jag kan, ibland lyckas jag och ibland blir det skit!

Kram Ingela 

1 kommentar:

  1. Ja samma här! Torka och sol har gett noll skörd. Vindruvorna är på g, hoppas jag hinner skörda lite innan fåglarna tar allt! Någon kål eller purjolök kom aldrig upp i pallkragen...en märklig sommar detta!
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: