Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 15 augusti 2023

Augusti

 Kräft tider… men här får jag nöja mig med räkor, bara jag som gillar kräftor, ja, ja det är gott nog med räkor. På onsdag är det tid igen med vecko middag, så lite försmak av höst känns det allt, när vi ska samlas igen.


Imorgon är det dagen som många längtat efter ” bock jakten”,då håller jag mig borta ifrån skogarna. Lätt att bli förväxlad med en bock.


Fika ute i augusti är detsamma som att ha snurriga getingar och flugor surrande kring huvudet!  


Objudna gäster i lusthuset hör till vanligheterna här på Liljegården, antingen av en ulltott eller någon höna.

Några smulor kan det ju alltid finnas på golvet….så jag kan inte klaga på hennes städning av golvet!


Men vi saknar verkligen vår lille Lasse, som troget var med både när vi grillade eller fikade inne i Lusthuset. Men livet går vidare och nya nyfikna ulltottar vågar att titta in. 

Var försiktig om du hade tänkt dig att ta en skogstur imorgon. (bockjakt)

Kram Ingela 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: