Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 20 augusti 2023

Check!!

 Dåligt väder så jag tog itu med målningen i hönshuset. Det gick trots att de flesta hönsen var inne, nåja någon tupp fick ljusa slingor på stjärt fjädrarna! 

 


Nu är det gjort även hos hönsen! Så nu bockar jag av ännu ett målnings projekt. Hängmattan har inte utnyttjats några längre stunder i sommar, inte pga målningen….för här har det mesta av sommaren regnat bort.



Jag har fixat barnkammaren till de små som ska kläckas nu i dagarna. Jag hoppas att det kommer ut sex små dunbollar ur de sex äggen som hönan ruvar på. Här springer redan omkring tolv ungdomar, hur många av de som är tuppar, det vet jag inte ännu. Silkeshöns är knepiga att se kön på, men när de gal, då så vet jag!!!



Jag har ännu inte lagt penslarna på hyllan, väntar fortfarande på bra väder så att även lusthuset blir målat.

Kram Ingela 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: