Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 26 augusti 2023

Färdig målat för i år.

 Sommar blommorna i krukorna där ute ser bedrövliga ut efter den senaste tidens blåst och regnande. Ja de har gjort sitt!!



Äntligen blev lusthuset målat, så nu kan jag slänga målar kläderna…ja denna sommaren har gått åt till att måla. Ja om jag nu kan kalla det sommar??


Men nu står hon där åter…. som en vit gräddbakelse, visst är det tokigt med vitt även inne hos ulltottarna, hönsen och i häst stallet!! Men vitt det gör mig glad, så jag målar gärna.


Nu längtar jag till lite kallare väder, trots att jag inte är så förtjust i hösten. Men att få trä på en en tjockare tröja, J. fixar maten i grillhuset, jag tänder en brasa i lusthuset och sedan bara njuta av tillvaron….då är hösten trots allt, rätt skön ändå.



Nästa år blir det bara planterat två tomat plantor och en gurkplanta, jag säger det varje år. Växthuset rymmer en djungel med tomater och gurkor….förstår det inte, kan det vara jag som har svårt med att räkna plantorna när jag planterar??? Brist på gurkor och tomater, nej vi närmast drunknar i dom! Dagens skörd åker i frysen, som redan närmast står och bågnar av alla tomater!







Kram/ Ingela 

1 kommentar:

  1. Jag har massor av målning på huset kvar! Snart september! Sommaren har varit galet varm och regnfri här, tänk att vädret kan vara så märkligt. Samma här med tomater, hur tänkte jag??? Jag har tomater i ett överföd...
    Nåväl, ha en mysig söndag nu!
    Kram Titti

    SvaraRadera

Kommentar: