Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 31 maj 2023

Nästan full pott!

 Farväl maj och välkommen juni månad, nu sätter jag banne mig i bromsen, för ska det gå i denna farten så är det snart tid att ta in julgranen!!


Nu har det hänt saker inne i hönshuset, av sexton ägg har det poppat ut femton små silkesbollar…den sextonde orkade inte ta sig ur ägget, alltså nästan full pott! Jag hittade en kyckling kall och helt livlös utanför redet, stackars lilla kyckling. Jag började  göra HLR på den lille….gjorde kompressioner, blåste och värmde den livlösa lilla kroppen. Oh ja!… efter tag började den vakna till liv, så glad för att jag gav den en chans, nu springer den runt precis som alla sina systrar och bröder.


Så spännande för min lilla hjälpreda som har följt äggen under tre veckors tid, att få se vad det kan bli utav ett ägg.

Ja livet är fantastiskt.





Kram från Ingela 

1 kommentar:

  1. Ja nu är det full rulle framåt i värmen! Man hänger ju inte med! Snart dags att ta in julgranen ha ha...nämen så söta dunbollar, jag dånar, vilken lycka för din lilla hjälpreda :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: