Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 12 maj 2023

Impuls och optimist .


Allting exploderar nu med värmen, plötsligt ska allt göras…helst samtidigt!
 

Ulltottarna ska klippas och få sina sommar frisyrer, för varmt att gå omkring i vinterpälsen i denna plötsliga värmen.


Väl att jag har min lilla hjälpreda, som hjälper till med allt här på gården.

Inte det lättaste att få tag på en Fårklippare, så det blir till att smöra lite extra, så han återkommer som vanligt i november igen.


Älskar våren när den kommer så där smygande, vilket den inte har gjort i år….inte längesedan det var vintertröjan som gällde och nu är det sommarlinnet som har åkt på!! 
Allt går alldeles för fort!!!….stopp stanna tiden!!





 


Plantor av gurka, tomater och nätmelon har  planterats, frösådd av sallad, dill, salladslök, purjolök, luktärter och stockrosor. Vad det sen blir till? …men jag är optimist så länge inte ogräset har tagit över. 



Som vanligt har det blivit ett impulsköp, denna gången av en lime planta, som jag inte visste att jag behövde….att jag inte lär mig!!!




Hagarna ska gödslas men först måste det komma regn. Vi är ju behov av vinterfoder åt djuren, så att det växer är prio ett.


Djurlivet har också bråda tider nu. 

Kram från Ingela 

1 kommentar:

  1. Ja nu gäller det att hänga med! Allt exploderar i naturen och trädgården! Härligt på alla sätt men det finns såååå mycket att göra också...
    Underbara bilder!
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: