Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 28 maj 2023

Dagarna fylls med både det ena och det andra.

 Kan då inte klaga på dagarna, massor av sol efter regnet…det är receptet på gröna hagar.



Om en månad ska lilla Aurora bli storasyster och jag ska få ännu ett barnbarnsbarn. 



J. fortsätter med bygget, jag nöjer mig med att var målare….bygga är liksom inte min grej. Sommaren är lång, lusthuset ska så småningom också målas, jag nöjer mig för tillfället med tanken på det, vilket också är tröttande!



Jag måste se till att få min fjärde spruta mot tbe, har redan haft ett par stycken fästingar som har snyltat på mig….usch fy för dessa kryp.



Säg det lugn som varar när man har djur? Nu har en av hästarna fått en hov böld som orsakar väldig smärta för honom, så nu har han fått hov bad och omslag och får stå inne. Hovslagare ska komma hit och se om hon kan öppna upp bölden.


Som om detta inte räckte, häst nummer två har fått ett sår på benet som ska ha omlägg dagligen. Ska väl inte klaga, för tre hästar håller sig för tillfället friska. Roligt med djur, men mycket oro när de inte är bra.



Ja du dagarna är inte svåra att fylla här på Liljegården.

Kram från Ingela 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: