Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 23 augusti 2022

Torka!

Det är både torka ute och i blogg inläggen, men jag lever!

 Jag skulle inte måla i stallet i år. Så blev det dock inte, färg blev inhandlat och jag svingade penseln! Jag tillbringar rätt många timmar i stallet, trevligare att jobba i ett uppfräschat stall. Hästarna skiter liksom i vilket!


Hästarna går och njuter därute och jag jobbar på här inne.


Något blev fel?? Tio liter färg som skulle vara svart, var vit när locket öppnades….nej!!
Långt att köra för att byta, så det blev nya burkar med svart på närmre håll. Den vita kommer säkert till användning någon annan stans.
Så för tillfället lever jag bland färg putsar och en trött höger arm!


Det växer en enda solros här som fåglarna har planterat, åtta blommor på samma solros helt otroligt.


Tre av kycklingarna som kläcktes tidigare i somras har vuxit upp till tre ståtliga tuppar. Alla tre får stanna kvar här på gården. Det blir spännande att följa vad de tolv andra kycklingar blir till, hoppas så klart på många hönor!



Imorgon får penseln vila, då byter jag ut målarburkarna mot kastruller….för då är det veckomiddag här på gården.
Kram från Ingela 

1 kommentar:

  1. Ja så typiskt med färgen! Men det är bara att måla på...ett gäng snygga tuppar har du också!
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: