Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 14 augusti 2022

Lite nytt är alltid kul!

 Ulltottar och höns är ingen bra kombo i en blomstrande trädgård när man låter djuren gå fritt! Det har jag insett för längesedan, därför har jag en stor vildvuxen trädgård.


En rabatt längs med stallet har jag lyckats lite med, ja, ja lite ogräs står jag ut med. 


Älskar hortensior, men alla hortensior älskar tydligen inte mig! Inköpta samtidigt i olika butiker, skötta på samma sätt…den blå svindyr, den rosa normal pris. Efter en vecka är det bara till att konstatera, att dyraste inte är det bäst!!




Lite nytt är alltid kul! Blev förälskad i denna ängel som dottern hade fyndat på en loppis i Danmark. Härligt stor till ett bra pris och tänk jag fick lov att köpa den!!!  Jag tillhör inte de som samlar på änglar, men denna kunde jag inte motstå!




Ja det hänger faktiskt två ensamma änglar redan, så nu är de tre!

Jag får flytta den till säkert ställe då barnbarnsbarnet Aurora kommer hit…då den är tung som bly och kan skada om den skulle falla ner.

Trots att det är en ängel så kan skada!!

Du får ha en fortsatt skön söndag.

Kram från Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: