Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 6 augusti 2022

FOKUSEN HAR VARIT PÅ DJUREN.

 Tänkte att det var så skönt att alla djuren var friska, den tanken skulle jag aldrig ha tänkt. Det startade med denna killen som inte såg pigg ut när jag skulle hämta in honom ifrån hage.



Min första tanke var fång när jag såg hur dåligt han gick, så det blev till att få hit veterinären…..för han behövde smärtlindring.  Sedan blev det boxvila och halm diet. Tyvärr så kan han inte stå ensam inne, så två av de andra hästarna fick skiftas om att göra honom sällskap.



Så det var ett evigt skiftande, ut med en och in med den nästa hästen…..de fick ställa upp trots att de inte tyckte att det var så roligt att stå i stallet.



En av tackorna hade blivit halt, så de fick flyttas till trädgården så att tackan inte skulle behöva gå så långa sträcker efter de andra ulltottarna. 


Boxvila med halm diet i fyra dagar, har gjort att han nu får gå ute i paddocken med de tre andra fång benägna hästarna. När de andra får hö, då får han snällt traska med mig in i stallet och få sin giva med halm. Ja det blir extra jobb, men allt för hästens skull.


Så tar vi nästa häst, som hade  fått ett sår på benet. Rengöring och förband blev det så att inte flugorna kunde komma åt såret.



Hur kan det vara sant? Fem hästar och nu fyra fång känsliga, som inte får gå på bete. Kvar en stycken häst i hagen, så tråkigt!!




Nu kan jag bara önska att det är ett stopp på eländet.

Kram från Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: