Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 29 augusti 2022

Nog märks det vart vi är på väg.

 Hösten börjar smyga sig på så sakteliga, kvällarna blir  mörkare och mörkare. Tid att fylla på förrådet med stearinljus.


Äntligen kom det önskade regnet….31 ml!!


Jag planterade två tomat plantor, men hela växthuset är nu en djungel av själv sådda tomat plantor. Det var precis så jag inte ville ha det i år också! 


Hönsen sätter sig tillrätta på sin nattplatser tidigare om kvällarna. Ja förutom ungdomarna som på ungdomars vis är ute sent. 

En av hönorna hade gömt undan åtta ägg som hon hade lagt sig till att ruva på, inne i ett hörn….för att jag inte skulle komma på henne. Vad gör man?…det blev till att lägga henne i ett rede. Skulle inte ha flera kycklingar, men av den åsikten var inte hönan.



Inga höst känslor hos hönsen, åtminstone inte när det gäller att få smått.


Att behöva ha jacka på sig nu när höstluften är kylig….det gillas!
Kram från Ingela 

1 kommentar:

  1. Ja helt plötsligt blev det höstfeeling...efter en lång och HET sommar. Men jag älskar hösten och lugnet så jag gillar den här tiden :) Hönsen ja, NU börjar de lägga ägg igen! Har fått köpa ägg hela våren/sommaren...
    Njutfulla bilder du bjuder på!
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: